Liniște în discotecă

Vinerea e cea mai frumoasă zi din lume, de pe univers, dintotdeauna și din viața vieților mele. Aici, în discoteca largă, la zece metri sub pămînt, muzica e exact cum trebuie, muzică de club englezesc, fără fițe, numai expresie. Aglomerația mă înfășoară din toate părțile discjockeul e muci. Băieți și fete cu paharele și sticlele pe sus, fumul e dulceag. Mi-e bine. Mă fîțîi, dau din mîini și din picioare – nu prea tare, sînt o lungancă și știu cum arăt risipită… Cîte unul se ridică pe vîrfuri spre urechea mea și-și debitează prostiile. Le știu pe toate: să ne cunoaștem mai bine, să bem ceva împreună, să i-o iau sus, jos, în colț, direct sub masă. Beau încet, dansez tot mai tare. Îmi sună în minte cuvinte rare, tot mai ciudate și tot mai descojite. Vera îmi dă un cot: sîntem privite, dezbrăcate de la distanță de doi papițoi. Tu-lum-bă-ra-ie. Am repetat cuvîntul de o sută de ori, pe toate ritmurile, pînă mi s-a lipit de creier. Sînt înconjurată de un soi de politețe murdară care sclipește. Acum face explozie în vîrful țuguiat al sălii. Roz, violet, mult electric. Și mai mult electric e în weceuri. Ruj electric, genți electrice, mușama strigătoare, fard cu gust iute. Chiar acum mă îndrept, legănîndu-mă ușor, către toaletă. Aș vrea, totuși, să țină vinerea mult, mult, sîmbătă, duminică, luni, să stau aici, în umezeala vie… Acum am să trag una și noaptea va avea gust, lua-v-ar dracu’! Și chiar dacă am să i-o sug unui nespălat, n-are nici o importanță.

Muzica tace brusc, tăiată cu cuțitul. Băieții și fetele, grașii, rufoșii, slabii, pistruiații se dau înapoi. În discotecă, intră, direct de pe scări, Făt Frumos suprareal, călare pe un cal-curcubeu. Are ochi de foc, scîntei în păr, obrazul îi iradiază fluorescent, sabia e vie și se încolăcește în aer. Lunganca șleampătă se îndreaptă decis către prințul viselor de vineri. Pune mîna pe el, se face tăcere în discotecă. Începe să plouă. Sau poate doar i se pare că plouă, dar n-are nici o importanță.

Lasă un răspuns

