Raport despre starea națiunii

Pasărea! Pasărea! Ești pe recepție? Fii atent, obiectivul e în vizor. Acum l-am preluat de la Bursucu. N-a observat nimic. E într-un sacou albastru… La sacou are înfiptă o batistă roșie în buzunar. Se vede din prima. Da, domne, confirm. O aranjează. O răsfiră. Acum s-a așezat la o măsuță de la Comedie. Și-a aprins o țigară. Vorbește ceva cu chenerița. Vorbește cam mult. Îi arată ceva din meniu. Acum ridică din umeri. Raportez. Verificați chelnerița. I-a luat mîna într-a lui. O privește în ochi. Ea râde. De ce râde? Râde și el. Aha, fata e a noastră. Bine așa. Acum și-a scos telefonul și sună pe cineva.

I-a adus berea. Nefiltrată. Atenție! Un homleș îl abordează. I-a cerut o țigară. I-a dat un snop. Ăla a făcut un semn cu două degete la cap. Homleșu’ e de înălțime potrivită, are un tening murdar și niște teniși mai murdari. Ce bun e, mânca-ți-aș, n-aș fi crezut că-i al nostru! În sfârșit, vorbește cu cineva la telefon. S-a ridicat. Plătește. Pleacă. Da, îl urmăresc îndeaproape. S-a oprit la scluptură. Și-a pus mâna pe roată. Sunt sigur că a plantat ceva acolo. Mă uit, mă uit… E o gumă de mestecat care mi s-a lipit de degete. Nemernicul! Acum merge pe Tonitza, în jos. Se salută cu o duduie care stă picior peste picior… da, exact, picior peste picior… De ce? Ce semn? E de bine? Dacă stătea crăcănată trebuia să abandonăm? Frate, ce tare e!

Acum a cotit-o brusc, pe Franceză. Sunt pe urmele lui! Ah, un dobitoc mi-a tăiat calea, un terchea berchea mucos. Stau. Stai. Mucosul mi-a dat ceva. Mi l-a palmat. E portofelul lui. Îl cercetez imediat. 200 de lei, buletinul, trei carduri… unu’ e gol, știu. Al dracu’, bine o mai duc unii! Nimic altceva. Două chitanțe. Una de la Angst, alta de la anticariat. Nu scrie, domne! Un anticariat! Gata, l-am reperat. E la „Produse Bio”. Cum adică n-o să cumpere nimic? Cum o să-l convingă? Eu, dacă văd un vânzător scârbos, îmi vine să-i mut fălcile! Da, ai dreptate, a ieșit, e nervos. Iar vorbește la telefon. E și mai nervos. Țipă la telefon „Alo, alo!”, ca prostul. Înțeleg. Da, fug, fug imediat. S-a pus la coadă la Dristor Kebap, lângă biserică. Fug acuș. Stai, să mă ciufulesc puțin…

Alo, Pasărea? Dezastru! Am ajuns lângă el, cum am convenit și am zis chiar așa, cuvânt cu cuvânt: „Domnu’, domnu’, v-a căzut asta!” Am și gâfâit, pe cuvânt. Mizerabilul. S-a uitat în ochii mei și mi-a zis cu gura lui: „Ei, ai găsit ceva? Dacă nu, e timpul să dispari, ai făcut-o de oaie!” Am făcut eupe niznaiul, da’ i l-am dau în primire lui Chinezu, care îl aștepta la Bordello. Da’ a dăugat: „La Bordello mă duc, sper că n-a întârziat schimbul!”
Dezastru, da, domne, dezastru. Acum stă afară la Bordelo și se uită la Chinezu. Ce crezi că face acum, Pasăre? Și-a îndoit deștu’ mijlociu de la dreapta și-l înfundă în pumnul stâng, întredeschis!

Mamă, ce i-aș sparge fățăul!

2 gânduri despre “Raport despre starea națiunii

Lasă un răspuns

