Poveste de adormit devreme

„Un somn în pădure, vara, noaptea, sub stele, asta m-ar face cu adevărat fericită.” A rămas pe gînduri. „De fapt nu mai vreau în pădure, greierii taie cu ferăstrăul, broaștele orăcăie oribil, iar păsările de noapte trilulesc spăimos. Eram acasă, în pătucul meu de fată. Ăla e patul în care mi-a plăcut să dorm cu adevărat. Acolo s-a întîmplat. M-am trezit într-o dimineață cu un băiat lîngă mine. Era subțirel, dormea pe o parte, cu mîna sub cap. Oricît mă zgîiam, nu izbuteam să-i văd sexul și am tras concluzia că visez. Ce vis, domnule? M-a strigat mama, mai dorm mult? Întîrzii la școală! Iar eu eram topită privindu-l. Un sac de oase delicate, o piele ca spuma laptelui. M-am frecat la ochi, m-am ciupit, am pus mîna pe el. A deschis o clipă ochii – privire de aur și miere, ca o zi de vară… Era real, era al meu. Apoi a închis ochii și a continuat să doarmă. L-am acoperit în grabă și am tulit-o.

Ziua aia de școală a fost cea mai chinuitoare din viața mea. Cu cît trecea timpul, cu atît realizam că ori sînt nebună, ori am visat. Realitatea, refuzînd să dea semne aberante, mă contrazicea. Iar păsăreasca fetelor, colegele mele dragi, mă scotea din minți. Cînd m-am întors acasă, dezastru. Maică-mea încălcase consemnul și făcuse o curățenie strașnică. Dar nu părea să fi găsit nimic ciudat sau rușinos în patul meu. Cînd am rămas singură, l-am căutat peste tot, pînă și-n cutiuțe sau în dulap. Dispăruse! Uf, mi-am zis cu regret, bine că n-am înnebunit. Da, dar dis de dimineață, cine mă-ncolăcea ca un șarpe cald, cine-și pusese buzele adormite pe ceafa mea? El. Ei bine, aia a fost a doua cea mai frumoasă dimineață din viața mea. Și așa am petrecut, fără să ne vorbim, cam vreo săptămînă. Apoi el s-a evaporat, încet, iar eu m-am îndrăgostit, firește, de un băiat. Acum mi-aș dori să dorm în pădure, noaptea, vara, sub stele. Știu că, la trezire, va reveni. Deși acum am o sută de kile, l-aș strivi ca pe-o muscă…”

3 gânduri despre “Poveste de adormit devreme

Lasă un răspuns

