Înțelegerea

Între el și ea exista o înțelegere. Se spune că a existat de la început, nimeni nu știe exact, dar eu, unul, am cunoscut-o, ca toți ceilalți, cînd le-am trecut pragul. A fost în ziua în care m-au invitat la masă, în apartamentul lor cochet din strada Paris, la etajul unu. Casă frumoasă, cu pisică și cîine, cu plasmă, hi-fi, cu un mobilier… cum să-i spun?, cubist, geometric, excentric, labirintic? În fine, n-are importanță. Toate au pălit în clipa în care am văzut înțelegerea. Pentru că am văzut-o.

Era în perioada lor bună, cînd se scăldau în bani. Tocmai se întorseseră, arși de soare, din călătoria cu balonul peste Polul Nord. El achiziționase un vin grozav, ea comandase sushi de la Zen și un desert libanez de la Șișkebab. Luminile serii se împleteau armonios cu becurile ecologice, filtrate de geamurile fumurii, care țineau loc de perete, însă asta doar mi-a trecut vîjîind pe lîngă creier. Poc! Pentru că am văzut înțelegerea. Rotundă, aurie, cu priviri strălucitoare și freză perfectă, cu guler scrobit, lornion și lănțug de argint. Era legată de piciorul mesei, dar nu prea strîns, astfel încît, la concurență cu cîinele sau pisica, se putea gudura, pe cînd ei turnau în pahare sau umpleau farfuria. Conversația decurgea perfect, își pasau unul vorba altuia. Eu eram mut, nu-mi puteam lua ochi de la felul cum el își strecura mîna pe sub gulerul înțelegerii, ca și cum ar fi vrut să-i ajungă la niște ipotetici sîni, iar ea îl/o gîdila sub bărbie, apoi pe spate și pe burtă. Cînd ajungea cu degetele sub burtă, înțelegerea dădea ochii peste cap, iar stăpînei i se opreau vorbele-n gît. Atunci intervenea el, un vorbitor admirabil, care mă făcea, din două fraze, să atîrn la un kilometru distanță de axul lumii. Îmi întorceam cu efort ochii către subiectul conversației, eram rușinat de moarte. Cred că înțeleseseră.

Am ajuns acasă năucit și m-am masturbat toată noaptea, fără rușine. Înțelegerea se gudura în continuare, fantomatic, lîngă mine, excitîndu-mă non-stop.

Am încercat apoi, ferit, să aflu ce e cu înțelegerea asta. Am descoperit lucruri care m-au uimit peste măsură: că, uneori, era aidoma unui paralelipiped cu valuri, ori ca un oposum dresat, ori ca o sirenă de vapor cu mustăți. Că uneori nu se mișca, alteori servea, ea/el, masa. Că era om, animal sau hymeră. Dar nimeni nu avusese, ca mine, vedenia unei jucării sexuale și asta mă deprima grozav. De aceea, am acceptat cu bucurie și neliniște următoarea invitație, după un an și jumătate (am uitat să spun, programul lor de primiri era ca un carnețel de bal, cu listă de așteptare). Din păcate, conversația a lîncezit, iar înțelegerea a stat într-un colț, aprinzînd becuri, butonînd la telefon și scociorînd în zid. Părea prost dispus(ă) și mîrîia atît la cîine, cît și la pisică. Nu semăna deloc cu prima înțelegere. Se asemăna mai degrabă cu un cartof răscopt. Am plecat nesătul și nesatisfăcut.

Zvonurile n-au întîrziat să apară. Înțelegerea era bolnav(ă), iar el și ea nu se mai purtau ca niște oameni responsabili. Anul trecut, au plecat. În ce direcție? Nimeni nu știe. Pur și simplu au șters putina. Împreună? Probabil. Sau nu. Abia cîteva zile mai tîrziu, zvonurile au început să circule. Cică se întorseseră într-o seară și găsiseră înțelegerea zvîrcolindu-se pe parchet. Mușcase de gît cîinele și pisica. Zgîriase pereții. Se căcase în toată casa și scrisese obscenități pe zid. Cică au fost obligați s-o împuște pe loc. Se mai spunea, în şoaptă, că, de ceva vreme, amîndoi erau înarmați.

Frumoasa lor casă e acum pustie. Atîrnă la intrare un afiș enorm: „De vînzare”. Dar nimeni nu vrea s-o cumpere. Tot zvonurile, mai puternice decît rațiunea, spun că înțelegerea e tot acolo, undeva, în casă și, dacă ai răbdare, o poți vedea rînjind și scuipînd sînge de după perdele.

3 gânduri despre “Înțelegerea

Lasă un răspuns

